zaterdag 9 februari 2013

Dinsdag 5 februari 2013: Gondar


Zonder enige twijfel is het beste ontbijt hier in EthiopiĆ« te krijgen in Lodge du chateau. Tegen het gevraagde uur staat de tafel al gedekt, heb je dat goed gelezen? AL GEDEKT! En je krijgt een theetje of koffietje, een glaasje fruitsap of een lekker stuk fruit, een warm broodje met warme honing en boter en marmelade en eitjes zoals je ze wil…. Heerlijk. En dat alles op een hoger gelegen terras met prachtig zicht op de bergen en in het zonnetje en met een persoonlijke en supervriendelijke service….Awel, zoiets wil ik dus thuis ook!

Zo een heel andere sfeer dat er hier in Gondar hangt dan in Addis. Je kan hier zelfs in het donker over straat lopen. Niet dat ik me dan 100% op mijn gemak voel, maar het kan dus. In Addis zie ik mij dat eigenlijk helemaal niet doen.

Je zou denken, in Gondar ga je dus de kastelen en zo bezoeken en dat is ongetwijfeld de moeite waard, maar wij hebben hier de projcten van Yenege Tesfa bezocht en we hebben er zoveel indrukwekkende kinderen en medewerkers ontmoet…. Geen kasteel kan daar tegenop. Het verslag van deze bezoeken laat ik over aan de collega-medereiziger Lore op www.dertiendster.be

Geen opmerkingen:

Een reactie posten